pondělí 20. dubna 2020

Jak požádat o technickou pomoc zdarma v rámci Office 365 pro školy?

Každá škola, která využívá cloudové služby Office 365 (a to i ty ve verzi A1, tedy zdarma), má nárok na garantovanou technickou pomoc v případě problému s funkčností služeb. Takový požadavek na servisní podporu může dát správce Office 365 a dává to smysl. Mnoho zdánlivých problémů od učitelů může vyřešit on díky svým znalostem a zkušenostem, a pokud si opravdu neví rady, pak se může obrátit přímo na podporu Microsoft.

Něž tak učiní, doporučuji se ještě podívat v Microsoft 365 admin centru do položky Stav - Stav služeb, kde vidí aktuální stav jednotlivých služeb v rámci Office 365. Dost často nějaký problém již nahlásil někdo před vámi, Microsoft o něm ví a vy tak máte ihned zpětnou vazbu o tom, že již se na nápravě pracuje. Je vhodné se podívat nejenom na kartu Všechny služby, ale i na další, jako jsou zejména Incidenty nebo Doporučení. To, že je u nějaké služby např. červený vykřičník neznamená, že služba kompletně nefunguje, ale může mít třeba pomalejší odezvy nebo může být nějakým způsobem omezena funkcionalita některých částí.


Pokud si opravdu myslíte, že váš problém se popsaných incidentů netýká a chcete podat žádost o technickou podporu, postupujte takto:




  1. Otevřete si Microsoft 365 admin center
  2. Přejděte do položky Podpora - Nový servisní požadavek
  3. V pravé části zadejte klíčová slova vašeho problému, následně se zobrazí přehled samoobslužné podpory, nejčastěji se jedná o dokumentaci, návody a postupy, jak dosáhnout požadovaného stavu. 
  4. Pokud zde nic pro vás vhodného nenajdete, klepněte v dolní části okna na tlačítko Kontaktovat podporu.
  5. Zde se Vám může zobrazit již přímo kontakt na vašeho partnera ohledně technické podpory nebo můžete kliknout na tlačítko Nový servisní požadavek Microsoftu. 
  6. Pokud chcete získat podporu v českém jazyce, je její pracovní doba aktuálně pondělí až pátek od 8:00-21:00. Pokud potřebujete opravdu akutně pomoci a nevadí Vám podpora v anglickém jazyce, tak ta je pochopitelně dostupná nonstop. 
  7. Stačí tedy jen detailně popsat váš problém, vybrat si, zda chcete být kontaktováni telefonicky nebo emailem a můžete zde přiložit i nějaký soubor, ideálně třeba screenshot se zobrazenou chybou. Zároveň vidíte, jaká je odhadovaná čekací doba na to, aby s vámi začala technická podpora problém řešit.  
  8. Následně jen stačí počkat na to, až se vám technická podpora ozve a můžete začít společně pracovat na vyřešení problému. 

A nebylo by fakt něco pro běžné netechnické uživatele, kteří třeba řeší nějaké problémy ve Forms, Minecraftu apod.? Ano, bylo!

Microsoft má i vlastní dedikovanou podporu pro školství na adrese aka.ms/EDUsupport. Zde se stačí přihlásit svým účtem, vybrat produkt, se kterým máte problém a detailně jej popsat. Tato podpora funguje pouze v anglickém jazyce a v něm je potřeba i problém popisovat.












Žádné komentáře:

Okomentovat