Novinky. Zajímavosti. Názory. Komentáře. Tipy a triky. Školení AI.
neděle 24. července 2011
MultiPoint Server a oznámení o soukromí
pondělí 18. července 2011
Testy internetových prohlížečů
http://www.nsslabs.com/assets/noreg-reports/2011/nss%20labs_q2_2011_browsersem_FINAL.pdf
pátek 15. července 2011
Další zajímavá videa od MultiPoint týmu
čtvrtek 14. července 2011
Windows XP
středa 13. července 2011
Zkusebni verze Windows MultiPoint Server 2011
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=8518
Jedna se o verzi Premium, tedy tu, ktera je dostupna pro skoly, komercni zakaznici si mohou vybrat jeste verzi Standard, ktera napr. nepodporuje pripojeni do domeny apod.
Pripravte se na stazeni cca 3GB instalacniho ISO obrazu. Zkusebni doba je nastavena na 60 dni, po pripadnem zakoupeni a ziskani produktoveho klice je mozne udelat pouhym zadanim tohoto klice plnou verzi. Zkusebni doma muze byt tzv. rearmem prodlouzena o 180 dni, tj. celkem na vyzkouseni mate 240 dni.
Rearm proces (resetovani doby pro aktivaci) provedete pripadne takto:
V prikazove radce zadejte prikaz slmgr.vbs -rearm, protoze je vhodne delat tento postup az tesne pred vyprsenim doby pro aktivaci, muzete si prikazem slmgr.vbs -dli zjistit stav vasi doby pro aktivaci.
pondělí 11. července 2011
Dalsi vylepsujici update
Stahovat muzete zde
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=26148
neděle 10. července 2011
Mozne reseni problemu s pohybem mysi u WMS 2011
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=8941
Update je urcen pouze pro uzivatele, kteri vyuzivaji USB klienty. Po instalaci update a restartu serveru je jeste nutne upravit nasledujici polozku v registrech:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows MultiPoint Server\Shell.
kde se nachazi klic EnableDesktopComposition
sobota 9. července 2011
Update pro WMS2011
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=7659
pátek 8. července 2011
Plánovací příručka pro Windows MultiPoint Server
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=18482
čtvrtek 7. července 2011
Příručka pro nasazení Windows MultiPoint Server 2011
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=8290
pondělí 4. července 2011
MultiPoint Server na TechEd 2011
Windows MultiPoint Server station types
How to use Windows MultiPoint Server project station
MultiPoint Server: How to use Block Station
Windows MultiPoint Server Split Screen demo at TechEd 2011
Windows Intune - komplexní správa PC přes web
Celá služba funguje tak, že služba pro správu je nainstalována na serveru společnosti Microsoft a správce tak přistupuje ke správě počítačů za pomocí pouhého internetového prohlížeče. V něm vidí kompletní stav počítačů včetně možností jejich správy. Vše je možné díky instalaci malého klienta na vybrané počítače, které komunikují s danou službou na serveru společnosti Microsoft. Co tedy všechno Windows Intune vzdáleně umí?
• Spravovat aktualizace
• Sledovaní a inventarizaci instalovaného SW a HW
• Chránit počítače před hrozbou Malware
• Aktivní monitorování
• Vzdálenou pomoc pro uživatele
• Zjednodušení správy vašich PC bez nutnosti serveru
• Generovaní přehledných sestav
• A mnoho dalšího…
V současné době je možnost vyzkoušení si této služby v rámci 30-denní zkušební verze. Zkušební verzi si můžete vyzkoušet na této stránce: http://www.microsoft.com/cze/windows/windowsintune/pc-management-how-to-try-and-buy.aspx. Poté se můžete rozhodnout, zda budete produkt využívat jako placenou službu i dále. Cena za tuto službu je stanovena za 11 EUR za jedno PC na měsíc. Velkou výhodou tohoto řešení je, že v uvedené ceně kromě možnosti vzdálené správy je navíc i jedno z nejlepších antivirových a antimalwarových řešení Forefront a navíc právo na instalaci Windows 7 Enterprise a to už je velice zajímavá nabídka.
Aby bylo možné klienta Windows Intune na počítač nainstalovat, musí splňovat tyto nároky na operační systém:
• Windows 7 Enterprise, Ultimate a Professional
• Windows Vista Enterprise, Ultimate a Business
• Windows XP Professional s aktualizací SP 2 (doporučena aktualizace SP3)
Správci budou pro přístup ke konzole pro správu služby Windows Intune potřebovat přístup k webovému prohlížeči, který podporuje službu Silverlight, například aplikaci Windows Internet Explorer 7 nebo novější. Další informace týkající se doporučených požadavků na systém naleznete v nejčastějších dotazech.
Po instalaci klienta v počítači se v systémové liště zobrazí nová ikonka, výhodou ovšem je, že daný uživatel či uživatelé se absolutně nemusí o nic starat, protože vše je spravováno vzdáleně.
Hlavní obrazovka klienta vypadá následovně:
Jak je vidět, uživatel může ručně vyvolat aktualizaci nastavení, spustit ruční antivirovou kontrolu pomocí aplikace Windows Intune Endpoint Protection nebo požádat o vzdálenou pomoc administrátora.
To administrační rozhraní vypadá mnohem zajímavěji a dá se v něm nastavovat opravdu velké množství položek.
Na záložce System Overview je vidět komplexní pohled na spravované počítače a vzniklé problémy.
Na kartě Computers máte přehled o všech spravovaných počítačích a jejich stavu.
Záložka Updates slouží ke schvalování instalací záplat, patchů, hotfixů a servisních balíčků. Administrátor tak má možnost mít komplexní přehled o tom, jaké záplaty se mu budou v rámci jeho sítě instalovat. Správci využívající ve svých školách doménové prostředí jistě tyto možnosti znají pod zkratkou WSUS.
Další karta Endpoint Protection slouží ke zjištění stavu antimalware ochrany včetně možnosti řešení vzniklých problémů.
Karta Alerts vám na jednom místě zobrazuje všechny výstrahy, které se týkají spravovaných počítačů. Pro větší přehlednost máte možnost si zobrazit výstrahy dle kategorií.
Na kartě Software máte možnost viděl individuálně dle jednotlivých PC i komplexně za celou školu nainstalované aplikace a jejich počet.
Záložka Licences obsahuje všechny vaše elektronické licence, nejčastěji pořízení přes VLSC.
Na kartě Policy máte možnost nastavovat politiky chování jednotlivých klientů.
Na další kartě Reports jsou k dispozici přehledné reporty týkající se aktualizací, instalací SW či licencí.
Poslední karta Administration slouží ke správě služby Windows Intune. Je zde vidět stav účtu nebo počet zakoupených klientů a počet klientů využívaných.
V sekci Update máte možnost nastavit, pro jaké produkty a jejich verze se budou nabízet aktualizace ke stažení.
A v sekci Client Software Download máte možnost si stáhnout instalačního klienta pro počítače, které hodláte pomocí služby Windows Intune spravovat. Jak je vidět, klienta je možné nainstalovat ručně nebo v případě většího početu počítačů i pomocí např. skupinových politik.
Uvedení této služby je jen dalším a logickým krokem v současném trendu cloud computingu. V době, kdy se naprosto standardně používá hostované řešení pro poštovní služby (Exchange Online, Live@edu) či intranetové řešení (SharePoint Online, připravované Office 365 for education) je jasné, že i další služby budou následovat tento trend. Vždyť proč by si škola měla pořizovat vlastní server, vyčlenit na něj místo, správce, řešit fyzickou bezpečnost nebo zálohování, když může svoje počítače spravovat vzdálené a za pomocí pouhého internetového prohlížeče. Je zřejmě, že toto řešení nebude vhodné pro všechny typy škol a že někteří správci školních sítí si raději budou i nadále spravovat počítače lokálně. Ale pokud zrovna přemýšlíte, jak vyřešit problematiku správy počítačů, když navíc máte např. více budov nebo notebooky, které se do školní sítě nepřipojují moc často, stojí Windows Intune určitě za zvážení. Velice příjemným bonusem je potom ušetření prostředků za nákup bezpečnosntího řešení či licence na Windows 7 Enterprise.
Otázky a odpovědi k Windows MultiPoint Server 2011 - 1.část
Standard | Premium | |
Maximální počet klientů | 10 | 20 |
Připojení do domény | Ne | Ano |
Maximální počet CPU | 1 | 2 |
Maximální RAM | 8 GB | 32 GB |
Podpora Hyper-V | Ano | 1+1 |
Hotmail rychlejší a krásnější
Co bývá většinou problémem u ukládání do cache paměti, je moment, kdy lze poznat, že se obsah na serveru změnil, a tudíž je nutné aktualizovat i cache paměť. V novém Hotmailu server rozpozná, že se cokoliv ve vašem účtu změnilo (např. přišla nová zpráva), a pošle zprávu prohlížeči, ten si nová data zesynchronizuje.
Je samozřejmé, že je nutné dbát pečlivě na bezpečnost a ochranu osobních údajů, a tak se při každém uzavření okna prohlížeče nebo odhlášení od Hotmailu kompletně smažou relevantní data z cache paměti.
Během průzkumu mezi uživateli bylo zjištěno, že první, co udělají po přihlášení do schránky, je letmé prohlédnutí předmětů jednotlivých zpráv v seznamu, a dle toho se rozhodnou, jakou zprávu si přečtou jako první. Proto se Microsoft rozhodl využít tento čas, kdy člověk sleduje a analyzuje předměty zpráv, aby mezitím přednačetl celé poslední zprávy. Většinou totiž další aktivitou bývá právě jejich otevření a čtení.
Další typickou aktivitou uživatele je dle průzkumu po přečtení zprávy otevření té následující. Proto se automaticky při čtení jedné zprávy automaticky přednačítá ta následující.
V dřívější verzi Hotmailu se také čekalo při provedení jakékoliv operace na odpověď ze serveru, než jste viděli její výsledek. Například při smazání emailu se tento požadavek předal serveru, server email smazal, poslal zprávu o provedení prohlížeči a ten teprve ukázal uživateli novou stránku, již bez smazané zprávy. Asi již tušíte, jak je to provedeno v Hotmailu novém. Pokud smažete zprávu, okamžitě je z vašeho seznamu odstraněna, a zatímco provádíte jakékoliv další aktivity, prohlížeč pošle notifikaci serveru o smazání dané zprávy a server ji automaticky smaže.
V následující tabulce vidíte tři nejčastější aktivity a srování času pro jejich vykonání ve starém a novém Hotmailu.
Hotmail (prosinec) | Hotmail (červen) | |
Otevření zprávy | 3,3s | 0,18s |
Smazání zprávy | 3,1s | 0,14s |
Napsání zprávy | 4,3s | 0,20s |
A pro názornou ukázku ještě přikládáme jako důkaz video.
Když si spočítáte, kolikrát denně např. pracujete s emailem a kolik času vám nový Hotmail ušetří, jedná se už o minuty a někdy i desítky minut, což je zajisté velice příjemné. A podobně jako u novinek ve SkyDrive, i v Hotmailu jsou připravovány nová a nová vylepšení, o kterých vás budeme informovat.
Integrujeme SP1 do instalace Office 2010
Někteří z vás jsou v přípravách na obvyklé letní reinstalace učeben a dalších věcí s tímto úkonem spjatých. Včera vyšel Service Pack 1 pro Office 2010 a bylo by tedy určitě příjemné jej mít rovnou integrován v instalaci systému Office, bez nutnosti následného doinstalování a to zejména pro to, že nemáte dostupná instalační média již s integrovaným SP1. Naštěstí je to proces velice snadný a dá se zvládnout během několika minut.
1. Vytvořte si např. na disku C: adresář pojmenovaný Office 2010 a v něm podadresář SP1
2. Stáhněte si Service Pack 1 pro Office 2010 (zde) do již připraveného adresáře
3. Rozbalte instalátor do toho adresáře pomocí následujícího příkazu:
C:\Office2010\SP1\officesuite2010sp1-kb2460049-x86-fullfile-cs-cz.exe /extract:C:\Office2010\SP1
4. Odsouhlaste licenční ujednání
5. Vytvořte si v adresáři Office 2010 podadresář DVD
6. Z instalačního média Office 2010 zkopírujte celý obsah do adresáře Office 2010/DVD
7. Zkopírujete všechny rozbalené soubory ze Service Packu 1 do adresáře Office2010/DVD/Updates
8. Hotovo - adresář Office 2010/DVD je vaše nové instalační médium s Office 2010 včetně integrovaného SP1. Můžete jej vypálit na DVD, nahrát na flash disk nebo na sdílený disk a z těchto umístění začít instalova.
Service Pack 1 pro Office 2010 ke stažení
Microsoft včera uvolnil ke stažení první servisní balíček pro kancelářský systém Microsoft Office 2010. Nejedná se o pouhý souhrn dosud vydaných aktualizací, ale přináší i nové funkce a vylepšení. Protože jejich seznam je poměrně dlouhý, najdete jej uvnitř tohoto článku. Pro ostatní z vás snad jen odkaz ke stažení.
Aktualizace SP1 konkrétně obsahuje vylepšení v následujících klíčových oblastech. Aktualizace Access 2010 SP1
Aktualizace OneNote 2010 SP1
;
;;;;
Outlook 2010 SP1
PowerPoint 2010 SP1
Microsoft PowerPoint nemůže spustit aplikaci vyžadovanou k otevření tohoto objektu. Došlo k chybě a tato funkce již nepracuje správně. Chcete ji nyní opravit?
;
;
Word 2010 SP1
;
Název v koncové značce elementu se musí shodovat s typem elementu v počáteční značce.
;;;;;;;
;
Velká letní aktualizace služby SkyDrive
Na co se tedy můžete těšit? Nový SkyDrive je zaměřen na nové vlastnosti a funkce moderních prohlížečů a je postaven na jazyku . Tato změna přispěla k velice výraznému nárůstu rychlosti při práci se soubory nebo obrázky. Velkou výhodou je, že vzhledem k tomu, že se jedná o webovou službu, není potřeba nic nastavovat, konfigurovat nebo instalovat – veškeré novinky vám jsou k dispozici okamžitě.
Rychlost
- Byla zlepšena rychlost základních a nejběžnějších operací. Např. doba otevírání složek a fotoalb se snížila z cca 6-9 sekund na 100-300 milisekund. Dále také byla využita hardwarové akcelerace při prohlížení fotek.
- SkyDrive je nyní založen na HTML5, takže zde můžou být zahrnuty prvky jako jsou: HTML5 Video, CSS3 a další, které zajistí, že rychlost prohlížení bude vysoká ve všech prohlížečích.
- Bylo odebráno cokoliv, co by mohlo zpomalovat prohlížení, vývoj byl zaměřen na vytvoření graficky čisté stránky.
- Pokud používáte Windows 7 a Internet Explorer 9, je možné připnout SkyDrive na hlavní lištu a vytvářet tak internetové dokumenty ve Wordu, Excelu, PowerPointu a OneNotu jedním kliknutím myši.
Navigace a prohlížení
Před tímto upgradem na nové funkce služby SkyDrive si uživatelé často stěžovali, že bylo obtížné se orientovat v různých webových adresách pro přístup k vašim datům (skydrive.live.com, office.live.com a photos.live.com). Často také nebylo na první pohled možné poznat, co je váš soubor a co je pouze soubor s vámi sdílený.
Výzvou tedy bylo vytvořit graficky a uživatelsky čistou stránku, na které naleznete všechny informace a soubory na jednom místě. Ve staré verzi SkyDrive jste kromě vašich souborů měli na stránce informace jako přehled naposledy zpracovávaných souborů, souborů s vámi sdílených a přehled aktivit na sociálních sítích a uživatelé si často stěžovali, že je takový návrh nepřehledný a že je potřeba poměrně dost kroků, např. pro vytvoření souboru apod. Proto bylo vše, co nebylo uživateli často používáno nebo by mohlo tento požadavek na design kazit, skryto.
Navíc, díky snaze o co nejrychlejší prohlížení byla odstraněna ze služby SkyDrive reklama.
Nový grafický návrh souborů je tedy mnohem více uzpůsoben klasickému pohledu ze systému Windows se sloupci s důležitými informacemi, což výrazně usnadní miliardě uživatelů Windows využívání této služby a zároveň je tak vyplněna celá oblast plochy prohlížeče tím nejdůležitějším – vašimi soubory.
Možná si někteří z vás říkají, že asi nebyl dobrý nápad odstranit pryč přehled naposledy zpracovávaných souborů nebo aktivit na sociálních sítích. Přehled posledních dokumentů samozřejmě odstraněn nebyl, byl pouze přesunut pod položku Rychlá zobrazení a stejně tak informace ze sociálních sítí – nyní je naleznete na live.com.
Fotografie a jejich prohlížení
Dalším z důležitých prvků, na které byl při vývoji kladen velký důraz, byla práce s fotografiemi a jejich prohlížení. Vždyť fotografie jsou často jediným typem dat, který už nikdy znovu nevytvoříte a nenahradíte a práce a jejich prohlížení by mělo být zábavou. Výsledkem vývoje je, že při otevření sekce se složkami s fotkami vidíte náhled alba s počtem fotografií a pokud si otevřete danou fotogalerii, fotografie vyplní celý prostor prohlížeče. Zejména u fotografií, které nemají stejnou velikost nebo poměr stran se tak jedná o velice efektní prohlížení ve formě koláže.
To vše je samozřejmě s výrazným zrychlením prohlížení oproti předchozí verzi SkyDrive. Při prohlížení náhledů fotek byla aplikována funkce nekonečného seznamu, takže už vaše webové galerie nejsou rozděleny na stránky, ale prostě a jednoduše, když se přiblížíte ke konci stránky, začnou se rychle načítat a zobrazovat další fotografie z této galerie. Všechny tyto funkce jsou možné díky zmiňovanému HTML5 a CSS3 přechodům, které jsou podporovány ve všech nejnovějších verzích moderních prohlížečů.
Dárek na závěr
Nebylo vás mnoho, ale pro některé uživatele se zdál omezující limit maximální velikosti jednoho souboru, který byl stanoven na 50MB. Přání uživatelů bylo vyslyšeno a limit jednoho souboru je nyní 100MB, takže je nyní SkyDrive vhodný pro zálohování i větších souborů bez nutnosti jejich rozdělení.
Vývoj služby SkyDrive samozřejmě neustále probíhá a v současné době je v plánu redesign prvků jako jsou: vytváření nového alba, nahrávání a přejmenování souborů či nastavení oprávnění.
Šetříme náklady a vypínáme hromadně PC
Existuje poměrně velké množství placených nástrojů, které toto vyřeší za vás. Ale už byla řeč o omezených prostředcích a proto si ukážeme, jak za pomocí zdarma dostupných nástrojů od Microsoftu toto zařídit. Bude nám k tomu stačit Plánovač úloh (Task scheduler), Poznámkový blok (notepad) a nástroj PSShutdown ze sady nástrojů PSTools. Ten si můžete stáhnout na této stránce. Myšlenka funkčnosti tohoto řešení bude taková, že v naplánovaný čas se spustí PSShutdown, který načte z externího souboru seznam počítačů pro vypnutí a tyto počítače vypne. Jak tedy na to:
1. Vytvořte si na počítači, který je ve vaší síti neustále spuštěný (například server) na disku složku např. ShutDown. Do ní rozbalte nástroje PSTools, jedním ze souborů je i psshutdown.exe.
2. V poznámkovém bloku si vytvořte ve stejném adresáři soubor např. computers.txt a do tohoto souboru zadejte názvy počítačů k vypnutí. Není nutné mít v souboru všechny počítače, ale je možné si například udělat soubor ucebnaA.txt a v něm mít pouze soubory z Učebny A, protože v ní končí výuka každý den ve 14:00. A pak budete mít připravený druhý soubor sborovny.txt, ve kterém bude seznam počítačů ve sborovnách a ty se budou vypínat např. až v 16:00.
3. Vytvořte si spouštěcí soubor, např. shutdown.cmd, do kterého zadejte následující příkaz:
cd /d "C:\Shutdown"
FOR /F %%i IN (computers.txt) DO psshutdown \\%%i -f -t 60
Tento příkaz zajistí přepnutí do požadované složky a načte ze souboru computers.txt seznam počítačů k vypnutí a uživateli dá 60 sekund k ukončení práce, po této době dojde k vypnutí počítače.
4. Nyní již stačí zajistit, aby se soubor shutdown.cmd spouštěl každý den v požadovaný čas. To zajistíte tak, že v Plánovači úloh vytvoříte novou úlohu, u které nastavíte, aby se spouštěla nezávisle na přihlášení uživatele.
A to je celé. Jak bylo napsáno, můžete si takhle rozkouskovat vaší školu/síť dle potřeby a každou učebnu či skupinu počítačů vypínat v jiný čas.
P.S.: Z vlastní zkušenosti radím, zkontrolujte si pořádně rozvrh vaší školy a pozor na odpolední vyučování či učitele, kteří ve sborovnách pracují do pozdních odpoledních hodin. Ale oni se vám už ozvou :)
Microsoft představuje významný update pro Windows Phone
Nový update pro Windows Phone s kódovým označením Mango uživatelům nabídne přes 500 nových funkcí. Ty zajistí ještě snadnější komunikaci, větší provázanost aplikací a rychlejší prohlížení webu prostřednictvím integrovaného internetového prohlížeče Internet Explorer 9. Windows Phone také přidá podporu dalších jazyků včetně češtiny a zpřístupní aplikace z Marketplace v dalších zemích včetně České republiky. Mango bude k dispozici pro stávající uživatele Windows Phone 7 zdarma formou softwarové aktualizace a na nových telefonech se objeví na podzim.
Komunikace: Rychlejší a snadnější připojení a sdílení
Díky potřebě být v neustálém kontaktu se svým okolím a mít zajištěný přístup k aktuálním informacím uživatelé smartphonů používají různé nástroje komunikace. Jde o běžné hovory, textové a e-mailové zprávy, rychlé zprávy, updaty stavu, tweety, check-iny, sdílení fotografií. Novinkou, kterou Mango přináší, je schopnost všechny tyto informace spojit s osobou či skupinou osob, a nikoli s aplikací, kterou musí používat.
• | Konverzace ve vláknech. Možnost přepínání mezi textovými či MMS zprávami, chatem na Facebooku a Windows Live Messengerem v rámci jedné konverzace. |
• | Skupiny kontaktů. Seskupování kontaktů do přizpůsobitelných Live Tiles pro přehled o nejnovějších aktualizacích stavů, možnost rychlého posílání SMS, MMS, e-mailů nebo rychlých zpráv celé skupině přímo ze startovní obrazovky. |
• | Větší provázanost se sociálními sítěmi. Informace z Twitteru a LinkedIn integrované do kontaktů, vestavěné check-iny na Facebooku a nový software pro rozpoznávání obličeje usnadňuje sdílení a označování fotografií na webu. |
• | Propojená doručená pošta. Více e-mailových účtů v jedné schránce. Konverzace v režimu vláken pro snadnější správu a odpovídání na elektronickou poštu. |
• | Zprávy a chat bez použití rukou. Vestavěná podpora převaděčů řeči do textu a naopak (dostupné jen ve vybraných jazycích). |
Vylepšené aplikace
Nástroj App Connect ve verzi Mango umožňuje pokročilé vyhledávání a stahování aplikací. Vylepšené Live Tiles pak o aplikacích poskytnou aktuální informace, a to bez nutnosti je otevírat, protože okénka mohou být větší a obsahovat více informací.. Nová funkce multitaskingu pak uživatelům umožňuje rychle přepínat mezi aplikacemi jednoduchým podržením tlačítka Zpět.
Chytřejší web
Plnohodnotný prohlížeč Internet Explorer 9 ve verzi Mango podporuje HTML5 a hardwarovou akceleraci grafiky pro výkonnější prohlížení webového obsahu ve vysokém rozlišení. Díky novým funkcím, které dokáží pracovat se zjišťováním polohy, fotoaparátem, mikrofonem a dalšími zařízeními, jsou novinkou i lokalizované informace v přímé souvislosti s místem, kde se uživatel nachází. Jednou z nich je funkce Local Scout. Poskytuje výsledky vyhledávání s vazbou na bezprostřední okolí uživatele a doporučuje restaurace, obchody a zajímavá místa v blízkosti. Vyhledávač Bing ve Windows Phone umožňuje vyhledávat obrázky, zvuky a hudbu za použití klávesnice, kamery a mikrofonu. Funkce Quick Cards pak poskytne k vyhledávaným produktům, filmům, událostem nebo místům krátký relevantní popis včetně souvisejících aplikací.
Posilování ekosystému
Ekosystém Windows Phone se od vydání mobilního operačního systému Windows Phone 7 trvale rozrůstá. Zatím je k dispozici kolem dvaceti zařízení s Windows Phone v pěti jazycích a v třiceti zemích, Marketplace dnes obsahuje více než 17 000 aplikací. Nedávno bylo oznámeno partnerství se společností Nokia a Mango ekosystém Windows Phone ještě posílí o partnerství se společnostmi Acer, Fujitsu a ZTE.
Mango bude v době svého vydání podporovat další jazyky včetně češtiny, polštiny, maďarštiny, ruštiny, řečtiny, brazilské portugalštiny, zjednodušené a tradiční čínštiny, holandštiny, japonštiny, korejštiny, dánštiny, finštiny, švédštiny a norštiny. Betaverze vývojářských nástrojů Windows Phone Mango Developer tools pro vývoj nové generace aplikací a her bude pro veřejné stahování uvolněna do 24 hodin od dnešní tiskové konference. Více informací o těchto nástrojích včetně možnosti stažení veřejné verze je k dispozici na http://windowsteamblog.com.
Tisková zpráva, Microsoft ČR
Další novinky v Office Web Apps
Skupinové politiky pro začátečníky
Společnost Microsoft v těchto dnech dala ke stažení na svůj web příručku pro začátečníky v oblasti skupinových politiky (Group Policy). Ačkoliv je příručka anglicky, celý text je psaný velice srozumitelně se zdůrazněným využitím pouze základní angličtiny. Pro ty z Vás, jenž skupinový politiky ještě nevyužíváte nebo vám nejsou blízké základní principy jejich používání, je to velice užitečný text. Příručku naleznete ke stažení zde. Pro znalé IT správce, kteří chtějí do skupinových politik proniknou mnohem hlouběji pak doporučím toto čtení.
Důležité i zajímavé odkazy pro Windows MultiPoint Server
Windows MultiPoint Server se díky své nové verzi 2011 a desítkám vylepšení těší veliké popularitě. Setkat se s ním můžete i na seminářích pro malotřídky (www.malotridky.cz), o kterých jsme vám nedávno psali. Nyní pro vás máme připraven kompletní soupis zajímavých a důležitých stránek, které se Windows MultiPoint Serveru týkají. Tady jsou.
Obecné stránky o Windows® MultiPoint™ Server:
Hlavní stránka produktu Windows® MultiPoint™ Server:
http://www.microsoft.com/windows/multipoint
Fórum o Windows® MultiPoint™ Serveru:
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/windowsmultipointserver/threads
Facebookový profil Windows® MultiPoint™ Serveru: http://Facebook.com/windowsmultipointserver Twitterový profil Windows® MultiPoint™ Serveru: http://Twitter.com/msmultipoint Windows® MultiPoint™ Server on YouTube: http://YouTube.com/msmultipoint Partnerská řešení Windows® MultiPoint™ Serveru: http://www.microsoft.com/windows/multipoint/solutions.aspx Technet stránky o Windows® MultiPoint™ Serveru: http://technet.microsoft.com/en-us/library/ff683633.aspx WMS a RDS Application kompatibilita: http://rdcompatibility.com/compatibility/Default.aspx?srv=4 Jak si pořídit Windows® MultiPoint™ Server: http://www.microsoft.com/windows/multipoint/buy.aspx#tab1 Licencování Windows® MultiPoint™ Serveru: http://www.microsoft.com/windows/multipoint/buy.aspx#tab2 Zkušební verze na Microsoft Download Center: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=3188a587-3542-4dda-99b3-551cdabe581f Příručka pro plánování Windows® MultiPoint™ Serveru 2011: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=212996 Příručka pro nasazení Windows® MultiPoint™ Serveru 2011: http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=7e762ce6-562d-449d-be0d-52c0103edf60 Technet stránky o Windows® MultiPoint™ Serveru 2011: http://technet.microsoft.com/en-us/library/gg609207.aspx Windows® MultiPoint™ Server 2010 WMS na stránkách Connect http://connect.microsoft.com/wms Příručka pro nasazení Windows® MultiPoint™ Serveru 2010: Příručka pro plánování nasazení Windows® MultiPoint™ Serveru 2010: http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=39519291-5A56-4D60-B6A7-9BD51CC48D7A Technet stránky Windows® MultiPoint™ Serveru 2010: http://technet.microsoft.com/en-us/library/wms-2010-multipoint-server-index.aspx Nápověda pro MultiPoint Manager ve Windows® MultiPoint™ Serveru 2010: http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=A3A573F0-5232-4DD7-8094-88E5BBA15D74 Nástroj pro sběr logů ve Windows® MultiPoint™ Serveru 2010: http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=a3ed09c5-d36a-4d98-bc1e-2fbab54ad3f7
Blogy
Oficiální blog týmu Windows® Multipoint™ Server:
http://blogs.technet.com/b/multipointserver
Blog týmu Windows Blog:
Blog týmů produktů Small Business Server:
http://blogs.technet.com/b/sbs
Další informace a nástroje
Domovská stránka RDS:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=168059
Virtualizace IP adres a RDP ve WMS:
http://technet.microsoft.com/library/dd759263.aspx
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=137795
RemoteFX:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/ff817578(WS.10).aspx
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=211309 (permalink for previous URL)
Kompatibilita aplikací:
http://rdcompatibility.com/compatibility/Default.aspx?srv=4
Debugging Tools for Windows® (includes USBView for diagnosing the USB tree):
http://www.microsoft.com/whdc/devtools/debugging/default.mspx
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=153784 (permalink for previous link)
64-bit verze Debugging Tools:
http://www.microsoft.com/whdc/devtools/debugging/install64bit.mspx#
Microsoft Windows® Server Solutions BPA 1.0 (i pro WMS 2011)
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=206767
Microsoft Baseline Configuration Analyzer 2.0 (nutné nainstalovat před instalací BPA):
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=188529