středa 29. ledna 2014

333 tipů a triků pro Microsoft Office 2013 (1.díl)

1.     Jaké jsou novinky v Microsoft Office 2013?

Novinky v kancelářském balíku Microsoft Office 2013 lze rozdělit do dvou základních kategorií. První se týká všech aplikací a druhá obsahuje novinky pouze ve vybraných aplikací. Tady jsou:

Společné novinky:
  • Nový, čistší designový vzhled aplikací.
  • Podpora pro dotykové ovládání.
  • Větší role šablon.
  • Ukládání dat primárně na cloudová úložiště
  • Kliparty nahrazeny online obrázky
  • Vkládání obrázků s licencí Creative Commons
  • Přihlášení do aplikací sady Office s Microsoft účtem
  • Aplikace pro Office

Word
  • Podpora otevírání a editace PDF souborů
  • Rychlejší vkládání sloupců a řádků do tabulky
  • Možnost vložení videa
  • Vylepšený režim pro čtení
  • Přiblížení grafických objektů v režimu čtení
  • Pokračování v rozepsaném dokumentu na stejném místě
  • Vylepšená práce s oddíly
  • Okamžitá aktualizace rozložení textu při přesouvání objektů
  • Nové možnosti komentářů
  • Režimy pro revize

Excel
  • Dynamické doplňování dat
  • Doporučené grafy
  • Porovnání dvou sešitů
  • Panel nástrojů Rychlá analýza
  • Grafické zobrazení přepočtu výsledků
  • Každý otevřený sešit je v samostatném okně

PowerPoint
  • Vylepšený režim prezentace
  • Propracovanější šablony
  • Výchozí poměr stran snímku je širokoúhlý
  • Slučování obrazců
  • Nové přechody a úpravy obrázků
  • Nové možnosti komentářů

Outlook
  • Vložené odpovědi
  • Příkazy v seznamu zpráv
  • Rychlé náhledy
  • Vylepšené zobrazení kontaktů
  • Vestavěná podpora pro účty Outlook.com (dříve Hotmail)
  • Vestavěné počasí v kalendáři


2.     Jaké existují edice Microsoft Office 2013?


Všechny dostupné sady a aplikace v nich obsažené zobrazuje následující tabulka:

Office 365
pro domácnosti
Office 2013 
pro domácnosti
Office 2013 
pro podnikatele
Office 2013
pro profesionály
Počet instalací:
5
1
1
1
Základní aplikace systému Office:
Word, Excel, PowerPoint, OneNote3
*
*
*
*
E-mail, kalendáře a úkoly:
Outlook
*

*
*
Publikování a databáze:
Publisher3, Access3
*


*
20 GB úložného prostoru ve službě SkyDrive navíc
*





Mimo tyto aplikace, které jsou součástí vybraných edic si lze ještě pořídit samostatně tyto aplikace:
  • Visio Standard
  • Visio Professional
  • Project Standard
  • Project Professional
  • a další

3.     Mám instalovat 32-bitovou, nebo 64-bitovou verzi?


Microsoft Office 2013 umožňuje si vybrat mezi instalací 32-bitové a 64-bitové edice. Například 64-bitové verze u operačních systému si již našly svoje zákazníky a u Windows 7 a Windows 8 je dokonce většina instalací 64-bitová. U balíčku Microsoft Office s instalací 64-bitové edice dokonce i sama společnost Microsoft ale doporučuje její instalaci zvážit. Pokud nepotřebujete zpracovávat miliony dat v Excelu nebo otevírat soubory větší než 2GB, volte spíše s ohledem na kompatibilitu doplňků apod. edici 32-bitovou.

4.     Co je to aktivace?

Aktivace je způsob ověření legálního pořízení kopie Microsoft Office 2013 a je povinná pro všechny typy zákazníků (domácí, firemní i multilicenční). Bez aktivace je možné systém Microsoft Office 2013 provozovat po dobu 30 dní. Při instalaci je nutné zadat instalační klíč a je možné nastavit automatické provedení aktivace. Stav aktivace zjistíte také po klepnutí na tlačítko Soubor – Účet.


5.     Jaké jsou možnosti pořízení Office?


Protože většina firemních a multilicenčních zákazníků má svoje IT specialisty, kteří se zabývají nákupem SW, v tomto tipu se zaměřím na zákazníky domácí. Pro ně je asi nejvýhodnější možnost pořídit si sadu Microsoft Office 2013 Pro domácnosti, která obsahuje aplikace Word, Excel, PowerPoint a OneNote. Podmínkou pořízení této verze je její využívání výhradně pro nekomerční potřeby. 

úterý 28. ledna 2014

Office 365 pod mobilní kontrolou

Pokud máte na starostí správu služby Office 365 u vás ve škole, je jednou ze základních úkolů správce mít mj. i přehled o stavu služby. Proto Microsoft vydal před několika týdny mobilní aplikace Office 365 Admin pro operační systémy iOS a Android (pro Windows Phone 8 je dostupná již delší dobu), ve kterých si můžete snadno a rychle zjistit stav služby. Aplikace umožňuje také automatické zjišťování stavu v nastaveném intervalu.

Office 365 Admin pro Windows Phone 8
Office 365 Admin pro iOS
Office 365 Admin pro Android



pondělí 27. ledna 2014

Nové verze aplikací Keynote, Pages a Numbers

Minulý týden společnost Apple vydala nové verze aplikací ze sady iWork pro iOS. Patří sem prezetnační software Keynote, tabulkový procesor Numbers a textový editor Pages. Stalo se tak v duchu podzimního slibu, že své aplikace ze sady iWork bude neustále vylepšovat. Na jaké novinky se můžete těšit?

Novinky v Pages

  • Sdílení dokumentů chráněných heslem pomocí odkazku na iCloud
  • Zobrazení počtu znaků s mezerami nebo bez mezer
  • Export dokumentů chráněných heslem do formátu DOCX
  • Automatické vytváření seznámů s využitím nových speciálních znaků
  • Vytváření grafů s hodnotami data, času a trvání
  • Vylepšená podpora pro obousměrný text
  • Vylepšení exportu do formátu ePub
  • Vylepšení kompatibility se soubory typu Word 2013
  • Zachování vlastních formátů čísel v grafech při importu dokumetů z Pages ´09 a Microsoft Word
  • Opravy dalších chyb a vylepšení stability

Novinky v Numbers

  • Úpravy tybulek v orientaci na šířku na iPhonu a iPodu touch
  • Hodnoty data a trvání v grafech
  • Sdílení tabulek chráněných heslem pomocí odkazku na iCloud
  • Export dokumentů chráněných heslem do formátu XLSX
  • Vylepšení kompatibility se soubory typu Excel 2013
  • Zachování vlastních formátů čísel v grafech při importu tabulek z Numbers´09 a Microsoft Excel
  • Opravy dalších chyb a vylepšení stability

Novinky v Keynote

  • Ovládání prezentací na jiných zařízení pomocí nového ovladače
  • Nové sestavy. například Kapka a Mřížka
  • Vylepšené volby pro zobrazení prezentátora
  • Vytváření grafů s hodnotami data, času a trvání
  • Sdílení prezentací chráněných heslem pomocí odkazku na iCloud
  • Vylepšení kompatibility se soubory typu PowerPoint 2013
  • Zachování vlastních formátů čísel v grafech při importu prezentací z Keynote´09 a Microsoft PowerPoint
  • Opravy dalších chyb a vylepšení stability

Jak je vidět, novinek je opravdu hodně. Aktualizace jsou dostupné zcela zdarma a to jako obvykle v katalogu aplikací AppStore.

Aplikace od Apple pro iOS zdarma

Již na podzim loňského roku společnost Apple oznámila, že pro všechny nově pořízená zařízení se systémem iOS poskytne svoje produktivní aplikace zcela zdarma. Na jaké aplikace se tedy po pořízení nového tabletu iPad nebo telefonu iPhone můžete těšit?

Keynote - software pro tvorbu prezentace
Pages - textový editor
Numbers - tabulkový kalkulátor
iPhoto - editor a organizér fotografií
iMovie - software pro tvorbu filmů

Nutno podotknout, že se jedná o velice kvalitní aplikace, které se v AppStore drží na předních příkách v počtu stažení a bylo tomu i dříve, když se ještě jednalo o aplikace placené. Apple tak tímto krokem ještě více zostřil konkurenční boj s platformami Windows a Android.

Keynote

Pages

Numbers

iPhoto

iMovie

pátek 24. ledna 2014

Informační zdroje o Windows 8.1 pro oblast školství

Společnost Microsoft v souvislosti s uvedením operačního systému Windows 8.1 vytvořila i velice zajímavé příručky o tomto systému a jeho využití ve školství. Můžete se tak dočíst mj. o těchto tématech:

Nasazení systému Windows 8.1 ve školství
Nasazení Windows Store aplikací ve školství
Plánování nasazení Windows 8.1 ve školství
Nasazení Windows RT 8.1 ve školství
Windows To Go ve školství

Jedná se o příručky, které jsou velice přehledně zpracované a poskytují komplexní informace k dané problematice.

Pravidelné úterní webináře o Office

Tým stojící za vývojem aplikací Office pro vás již poměrně dlouho připravuje pravidelné webináře zaměřené na tématiku týkající se právě této sady aplikací. Pokud se i vy chcete každé úterý v 18:00 dozvědět něco nového, je možné se připojit na tyto webináře pomocí aplikace Lync a to pomocí následujícího odkazu:

https://join.microsoft.com/meet/dougt/F274WBQZ

Jedná se o poměrně krátké webináře o délce cca 15 minut, kde vám jsou představeny ale funkce (a jejich využití), o kterých jste možná ani neměli ponětí. A pokud už jste nějaký takový seminář nestihli a chcete se podívat na záznam těch minulých, popř. zjistit, jaká témata se přednášela, najdete jej v tabulce níže.


Date
Product
Title/Link to Reference Materials & Recordings
What
February 4
Yammer
See how this private social network helps your company stay connected, share information & ideas. Free advance registration now open.
January 28
OneNote
A tour of the free OneNote App for iPad, your digital notebook for capturing what’s important.
January 21
PowerPoint
How to do them and our guest, presentation expert Rick Altman, will show you ways to avoid them.
January 14
Office
Here are very quick tips that can save you a minute, or even hours in many Office programs.
January 7, 2014
Office
Here is some of our best content for the things you want to learn this year including handle your email, working with Pivot tables. Ask us live, we’ll show you where to start.
Dec 24-31

On break
No webinars for the holidays.
December 17
Office
Two stocking stuffers: some free downloads that can make your computer more productive: the new Office Remote and the veteran Mouse Without Borders.
December 10
Office
We’ll look at all of our webinars of 2013 and pick out the best, speediest, coolest, and most worthwhile tips for you. 
December 3
OneNote
For touch devices, the Windows Store App for Windows 8 has some great new features including capturing (and searching) pictures and whiteboard captures.
November 26
Excel Web App
See how to work with others at the same time using the Excel Web App, plus see the most recent features.
November 19
Word Web App
Here’s how to use the free Office Web Apps, share documents, and the latest features for Word.
November 12
OneNote
How OneNote can be used to keep track of those lists you are checking twice,  a big project, or even tag To Do’s in Outlook. 
November 5
Access
If you’ve never used Access before, this webinar will get you up and running in just 15 minutes.
October 29
Office 365
Office 365 is now available as a donation to qualified nonprofits. Find out what you can get and how. 
October 22
Word
We’ll give you some ace tips for completing that term paper, including formatting and references.
October 15
PowerPoint
Animations can help drive a point home, but if you’re not careful, they also can seem so silly your audience will feel like 6-year-olds.
October 8
Office
Some simple reminders you can do at your computer to make sure things like wrists, backs, and eyes stay comfortable, plus some hardware to help.
October 1
Project
After you’ve created your tasks and work estimates, it’s time to set a baseline before the project gets rolling. 
September 24
Office Mobile
Learn how Office 365 subscribers can work with Word, Excel and PowerPoint documents with their Android phones.
September 17
PowerPoint
How you can skip slides, use a pointer, and see your notes privately while presenting.
September 10
Office 365
We’ve put together the information medium to large companies need to roll out Office 365 to their employees.  
September 3
Project
Let’s do some organizing before the Project officially kicks off. We’ll cover milestones, subtasks, and timelines.
August 27
Lync
How Lync 2013 works in meetings including white boards and polls. Plus a look behind-the-scenes look of how we do a webinar on Lync.
August 20
Word
The benefits include moving large sections, changing looks instantly, and building a table of contents.
August 13
Office
Get ready to be bowled over by a huge flood of awesome tips and tricks that’ll save you gobs of time.
August 6
Outlook
Use Outlook to manage your family’s birthdays, soccer games, and social events. Different colors for different people. View by week, or by month.  
July 30
Office Web Apps/SkyDrive
The latest features plus a review of how to get started with the free browser-based versions of Word, Excel, PowerPoint, and OneNote. 
July 23
OneNote, Office Web Apps
Get your OneNote shipshape for the upcoming year, how to work on the dreaded team project, plus discounts for students & teachers. 
July 16
Office Mobile
Learn how to access, view and edit your Office documents with this new app for iPhone users.
July 9
Project
We covered the basics last time. Now let’s go deeper into adding resources and tracking progress.  
June 25
OneNote
As summer heats up, will show you how to track you plans in OneNote, including a free download. Plus we’ll with chat with travel blogger Kristin Luna from Camels & Chocolate and answer your travel questions.
June 18
Project
We’ll demo the basics of Microsoft Project so that you can get a project done on time, on budget, and hopefully stress free too. 
June 11
Excel
Conditional formatting, Quick Analysis feature & making better charts for presentations
June 4
OneNote
This two-hour special is online at the Microsoft Virtual Academy and requires free registration at their site. This fast-pace course is designed for technology professionals looking to use OneNote more. Video also available at Channel 9.
May 28
Education/SkyDrive Pro
Business and educators using Office365 can access and sync documents. Also learn of the free version of Office 365 for educators.
May 21
SkyDrive
SkyDrive is not just for the web browser. You can also download a handy desktop app that appears right alongside your computer’s files and folders.
May 14
Training
We’ll show you the most successful training courses available for free at Office.com. Also professional trainer Vickie Sokel Evans will share her favorite tips.
May  7
SharePoint
Store documents, create team sites, and learn the ropes of an Office 365 SharePoint site for business.
April 30
Office 365 Home Premium
We’ve been collecting your questions and comments about the new Office that you have left us at Office.com. We’ll dig through the top items including installing Office on multiple devices.
April 23
Visio
Creating top notch diagrams is easy, that is, when you’ve got a grasp on the fundamentals of Visio shapes. We’ll cover those, plus we’ll show you some tips and tricks for working with shapes.
April 16
Office Web Apps
Anyone can use these free online companions to Word, Excel, PowerPoint, & OneNote. You might be surprised by all the features, plus show off some of the new ones.
April 9
OneNote
OneNote can quickly capture your notes and ideas. Here’s a few ways you can share your notebooks, even on mobile devices and iPads.
April 2
Windows 8 + Office
We’ll go over some shortcuts and new ways to deal with your Office documents on Windows 8.
March 26
PowerPoint & Visio
A staple of business–the org chart–can be done in Office. We’ll even show you the advantages of using Visio.
March 19
Outlook
Want to place your calendar next to your work one? We’ll show you how and import other calendars into Outlook.
March 12
Excel
Working with a huge spreadsheet? We can show ways to master all that real estate.
March 5
Office 365 Small Business
On February 27 Office 365 for small and large businesses goes on sale. We’ll show you the advantages of buying (or trying) it and some of the new features.
February 26
PowerPoint
We’ll show you the value of creating a Slide Master when making a PowerPoint deck.
February 19
Office
MVPs are independent third-party professionals that Microsoft recognizes for their exceptional achievements. We will get their tips for Office and Windows.
February 18
Office 365 Home Premium
A Monday afternoon special from the MVP Conference in Redmond. We’ll be presenting a regular webinar on favorite features in the new version of Office.
February 12
Word
Get that Word doc looking the way you want with different size margins and other formatting advice.
February 5
Word & Publisher
Need a business card quickly? We’ll show you how to make one in Word–plus offer ways to make them more vital. Also: why you should try creating in Publisher.
January 29
Office 365 Home Premium
The features and benefits of subscribing to Office 365 Home Premium you’ll want to know about.
January 22
PowerPoint
Adding sounds to a presentation can and impact or becoming annoying. We’ll show you how to tastefully add sounds including how to trigger them with animations.
January 15
Word, PowerPoint & Outlook

Insert and adjust photos, remove background, enlarge pictures and wrap around text. Plus a new tool in PowerPoint 2013.
January 8
Word

We’ll dive into the tools in Word to polish your document spit-spot. We’ll show how to change AutoCorrect and Proofing options.
December 4
Word
How to work with the Review tab in Word, including Track Changes. Plus, a look at the upgrades in Word 2013.