131. Jak rychle vytisknout tabulku?
Nejjednodušší způsob, jak lze vytisknout obsah listu, je
pomocí příkazu Rychlý tisk. Tento
příkaz není standardně na panelu nástrojů Rychlý
přístup zobrazen, nicméně v jednom z tipů v úvodní kapitole
je postup přidání nových příkazů popsán. Pro vytištění stačí klepnout na
tlačítko tiskárny a Excel vytiskne veškerý obsah listu, na kterém právě
stojíte.
Přitom tisk proběhne na tiskárnu, která je ve Windows
nastavena jako výchozí, budou nastaveny standardní okraje a tisk bude proveden
v jedné kopii. Uvedené parametry není možné pomocí tlačítka tiskárny měnit
(nicméně tlačítko si pamatuje poslední nastavené hodnoty přes standardní postup
vytištění sešitu). Proto se toto tlačítko používá hlavně u jednoduchých
tabulek, které je třeba rychle a snadno vytisknout. Pokud nechcete používat
tohoto zástupce, můžete spustit tisk také přes tlačítko Soubor-Tisk-Tisk.
132. Jak zobrazit náhled tabulky před vytištěním?
Složitější a dlouhé tabulky se obvykle nevejdou na jednu
stránku. Někdy na druhou stránku papíru přesahuje třeba pouze jeden sloupec.
Ještě předtím, než tabulku vytisknete, se můžete podívat, jak přesně bude na
papíře vypadat, na kolik papírů se vlastně vejde a zda by nebylo možné
například rozšířit okraje, aby se na papír vešel ještě jeden sloupec.
Náhled zobrazíte klepnutím na ikonu lupy s papírem. Tato
ikona není ve výchozím nastavení na panelu nástrojů Rychlý přístup zobrazena a musíte ji aktivovat ručně. Je také možné
využít alternativní cestu přes tlačítko Soubor
– Tisk.
Vpravo se nachází náhled na papír s tabulkou zobrazenou tak,
jak bude skutečně vypadat na papíře po vytištění. Vše je zobrazeno v měřítku a
odpovídá skutečnosti. Můžete si všimnout, že pokud máte nainstalovanou
například černobílou tiskárnu, potom v náhledu Excel převedl barvy do šedé
škály – prostě tak, jak bude doopravdy vypadat po vytištění.
Uprostřed okna je možné přímo nastavit parametry tiskárny,
odpadá tak tedy nutnost otevření dialogového okna s vlastnostmi tiskárny. Zde
se naplno projevuje výhoda této novinky. Pokud byste přesto chtěli klasické
okno s vlastnostmi tiskárny otevřít, můžete na to využít odkaz Vlastnosti tiskárny, který je umístěn
pod výběrem tiskárny.
Na konci
seznamu možností nastavení tiskárny a tisku je odkaz na příkaz Vzhled stránky. Po klepnutí na tento
odkaz se otevře dialogové okno se čtyřmi záložkami, na kterých máte možnost
podrobněji
nastavit
parametry vzhledu stránky.
133. Jak vytisknout tabulku z Excelu?
Jestliže jste úspěšně absolvovali všechna nastavení,
zatržítka a konfigurace (viz předchozí tipy), je konečně čas k tisku.
1. Klepněte na tlačítko Soubor.
2. V otevřené nabídce klepněte na položku Tisk.
3. Excel zobrazí okno s možností konfigurace tiskové úlohy.
Pomocí rozevírací nabídky Tiskárna
můžete určit tiskárnu, na kterou bude tabulka vytištěna. V nabídce se
standardně zobrazuje tiskárna, která je v systému Windows nastavena jako
výchozí.
Chcete-li tabulku vytisknout několikrát, zadejte do dialogu Kopie odpovídající číslo. V sekci Nastavení se nachází volba Kompletováno. Jestliže bude Kompletováno povoleno, bude vytištěna
vždy jedna kopie celé vícestránkové tabulky a poté bude následovat další a
další. Pokud ovšem bude vybrána možnost Nekompletováno,
vytisknou se nejprve všechny první stránky, pak všechny druhé stránky atd.
Klepnutím na tlačítko Tisk
v horní části okna Backstage dojde k vytištění tabulky tak, jak bylo nastaveno.
Pro vytištění sešitu je také možné využít klávesovou zkratku Ctrl + P.
134. Jaké jsou limity aplikace Excel 2016?
Ačkoliv při běžné práci na ně pravděpodobně nenarazíte (jsou
nastaveny velice vysoko), i aplikace Excel má pro svou funkcionalitu nastavené
určité maximální limity a omezení.
Maximální velikost souboru: 32-bitová verze 2GB, 64-bitová:
dle dostupnosti volné paměti
Maximální počet řádků: 1 048 576
Maximální počet sloupců: 16 384
Maximální počet listů: dle dostupnosti volné paměti
Maximální počet znaků v buňce: 32 767
Maximální velikost vzorce: 8192 znaků
Počet úrovní vzorce: 64
Počet kroků zpět: 100
135. Jak sloučit více buněk do jedné?
Funkce Sloučit buňky slouží ke spojení dvou a více
jinak samostatných buněk. Z několika sloučených buněk se po sloučení stane
pouze jedna „velká“ buňka. Ta se pak chová úplně stejně a má tytéž vlastnosti
jako jakákoliv jiná buňka v Excelu. Tuto funkci naleznete na kartě Domů ve skupině Zarovnání a jmenuje se Sloučit
a zarovnat na střed.
Žádné komentáře:
Okomentovat