středa 25. května 2016

333 tipů pro Microsoft Office 2016 (26-30)


26.     Jak využívat více jazykových verzí?

Od verze 2010 je v kancelářském balíčku Microsoft Office možné využívat i více jazykových verzí a jednoduše mezi nimi přepínat. Tak například pro přednášky a výuku můžete využívat české jazykové prostředí a pro vlastní práci a přípravu k certifikacím anglické. V případě, že chcete tuto vlastnost využívat, je nutné mít kromě standardní verze Office pořízen ještě tzv. jazykový balíček, který je nutné do systému nainstalovat. 

27.     Jak ovládat Office dotykem?

Jednou z funkcí systému Office již od verze 2013 je i vylepšená podpora pro dotykové ovládání. Důvod je prostý – čím dál větší popularita tabletů a obecně dotykových zařízení. Protože by však bylo poměrně těžké standardní aplikace Office ovládat (kvůli přesnosti) dotykem, můžete si v aplikacích Office vybrat mezi režimem ovládání myší a dotykem. Můžete tak učinit v panelu nástrojů Rychlý přístup po kliknutí na položku Režim dotykového ovládání/ovládání myší. Výsledkem je to, že se některé méně používané příkazy skryjí a ty zbývající posunou více od sebe, aby bylo možné se na ně prstem trefit.
Toto se však týká jen klasické desktopové verze, mobilní verze pro tablety vypadají odlišně a jsou již od počátku navrhovány pro dotykové ovládání.

28.     Jak rozšířit funkcionalitu aplikací?

Další zajímavou novinkou jsou Aplikace pro Office. Jedná se o doplňky třetích stran, které si můžete z Office Store do jednotlivých aplikací doinstalovat a to buď zdarma nebo za poplatek a které umožňují rozšířit podstatným způsobem funkcionalitu standardních aplikací. Najdete je na kartě Vložení – Doplňky.

29.     Jak nastavit výchozí formát pro ukládání souborů?

Ve výchozím nastavení jsou všechny soubory ukládány v novém formátu (docx, xlsx, pptx). V případě, že chcete toto nastavení změnit, nachází se v nabídce Soubor – Možnosti – Uložit položka Ukládat soubory v tomto formátu. Zde si můžete vybrat výchozí typ formátu pro ukládání.

30.     Jak nastavit interval pro automatické obnovení dokumentu?

Aplikace sady Microsoft Office ukládají automaticky rozpracovaný dokument každých 10 minut. V případě výpadku elektřiny apod. tak přijdete max. o 10 minut práce. I tento interval se dá změnit, a to v rozmezí 1 - 120 minut. Změnu provedete opět v nabídce Soubor – Možnosti – Uložit.

Žádné komentáře:

Okomentovat