Ať se nám to líbí nebo ne, pro většinu studentů je dnes zdrojem informací pochopitelně internet a na něm Wikipedia. Takže celá tvorba prezentace o panu Churchillovi se omezí na Ctrl+C z Wikipedie a Ctrl+V v PowerPointu, čímž studenti stráví klidně těch 45 minut, ale výuka zde neprobíhá téměř žádná. Nic nového se studenti tímto postupem nenaučí. Nebylo by lepší tyto opakované a nic nepřinášející postupy nechat ideálně na programu samotném a věnovat se něčemu smysluplnějšímu? Vždyť je to podobná situace jako s Office 365 - proč správce IT má řešit lokální HW, zálohy, konfigurace serveru, aktualizace, UPS apod., když může mít toto celé prostředí v cloudu a věnovat se něčemu smysluplnějšímu, třeba osobnímu rozvoji.
A právě proto je tu nová funkce PowerPointu - QuickStarter.
Funkce, který všechny výše uvedené postupy provede za Vás a studenti se tak mohou věnovat opravdu něčemu přínosnějšímu - třeba samotné práci s objekty v PowerPointu, úpravě vložených textů apod., ale odpadá to obvyklé počáteční vytvoření osnovy, hledání obrázků a někdy i textů.
Jak to funguje
Funkce je dostupná pro uživatele Office 365 ProPlus a najdete ji hned na první stránce po spuštění PowerPointu jako jednu ze šablon. Na první pohled možná není vidět, ale když se podíváte pořádně, vidíte zde prezentaci nazvanou "Rychlý automat".Po klepnutí na tuto šablonu se otevře nové okno, ve kterém můžete zadat název tématu, které hledáte - můžete zkusit název země, města, osoby apod. Klikněte na tlačítko Hledat a zobrazí se nalezené výsledky a stačí si jen vybrat, který se Vám líbí nejvíce.
V dalším okně je pak zobrazen přehled podtémat pro danou prezentaci a vy si výběrem můžete zvolit, které z nich chcete mít jako součást prezentace a které ne.
Jakmile klepnete na tlačítko Další, dostanete se do posledního okna tohoto průvodce, ve kterém je možné vybrat grafický vzhled prezentace. A to je vše, klepněte na tlačítko Vytvořit a nechte se překvapit...
Výsledkem je graficky velice povedená a obsahově tematicky rozdělená prezentace, která navíc hned na prvních dvou snímcích zobrazuje základní informace o tématu - v mém případě datum narození a úmrtí, výška, rodinní příslušníci a další údaje. Na druhém snímku jsou pak příbuzná témata, které souvisí s Winstonem Churchillem. Pak již začíná samotná prezentace - úvodní snímek, obsah a jednotlivá témata, která jste si vybrali v rámci Průvodce.
Vytvoření celé této prezentace tak zabralo asi 30 vteřin.
A jako třešnička na dortu - všechny obrázky ve vytvořené prezentaci jsou pod licencí public domain nebo Creative Commons.
Poznámka: Tato funkce je dostupná ve verzi PowerPointu 1703 v rámci Office 365 Fast a Slow Insider. V non-insider buildu bude dostupná během následujících týdnů.
Dobrý den,
OdpovědětVymazatnevím proč, ale já to tam nemám. Máme licenci Office 365 Education Plus pro zaměstnance školy. Nebo to může chvíli trvat, než se to zobrazí všem uživatelům?
Děkuji za odpověď,
Petr Chvojka
Dobrý den, je potreba mit verzi 1703, verzi zjistite v nabidce Soubor - Ucet.
VymazatDobrý den,
Vymazatnějak to nemůžu najít v online verzi není nabídka Soubor - Účet, v desktopové jsem našel jenom v Soubor - Účet - informace o Power Pointu - verzi 16.0.4498.1000, ale to asi nebude ono.
Díky za snahu, Petr Chvojka
Už jsem to asi našel, mám verzi 1609. Zkusím to aktualizovat.
OdpovědětVymazatDobrý den,
OdpovědětVymazatkde jste našel jakou máte verzi? Nedaří se mi to najít.
Nabídka Soubor - účet
VymazatAle v online aplikaci přeci položka Soubor - účet není :-(
VymazatA bude rychlý automat dostupný i pro Office 365 pro jednotlivce, nebo pro domácnosti?
OdpovědětVymazatMám verzi 1706 a šablona rychlý automat tam není...
OdpovědětVymazatDělá to jen anglické prezentace, to je v opravdu, ale opravdu omezené využití, zvláště na české škole (v podstatě si myslím nulové využití).
OdpovědětVymazatDobrý den,
OdpovědětVymazatbyla tato funkce zrušena? v buildu 1903 ji nemohu najít...