středa 5. října 2016

333 tipů pro Microsoft Office 2016 (121-125)

121.     Jak blogovat ve Wordu?

Se stále větší popularitou a rozšířením internetu si uživatelé zakládají vlastní internetové deníky, tzv. blogy. Na nich pak světu sdělují zážitky ze svého života apod. Word 2016 podporuje většinu nejznámějších blogovacích služeb, jako jsou SharePoint, WordPress, Blogger apod. Stačí, když klepnete na tlačítko Soubor – Sdílet – Publikovat na blogu.
 
Word otevře stávající dokument v novém okně s novými možnostmi na pásu karet a otevře průvodce pro propojení s vaší blogovací službou, aby bylo možné z Wordu rovnou ukládat příspěvky na blog.

122.     Jak upravit vlastnosti dokumentu?


Veškeré vlastnosti dokumentu naleznete po klepnutí na tlačítko Soubor – Informace v pravé části zobrazeného okna. Na první pohled není zřejmé, že většinu uvedených hodnot lze upravovat. Stačí, když na vybranou vlastnost klepnete levým tlačítkem myši a zadáte požadovanou hodnotu.
 

123.     Jak otevřít předchozí verzi dokumentu?

Mezi funkce Wordu patří i ukládání předchozích verzí dokumentu. Výhodou je možnost se vrátit k verzi, s níž jste pracovali např. před hodinou apod. Word automaticky ukládá změny a verze každých 10 minut, jestliže zjistí aktivitu/změnu dokumentu. To znamená, že pokud necháte otevřený celý den na počítači dokument bez povšimnutí, tak se samozřejmě každých 10 minut verze neukládá. Obnova předešlých verzí dokumentu je pak možná v nabídce Soubor – Informace.
 

124.     Jak poznat, kde jste naposledy skončili při psaní?

Další novinkou ve Wordu 2016 je funkce, která vás po znovuotevření dokumentu informuje o tom, kde jste naposledy skončili. Pokud tedy například editujete nějaký delší dokument, knihu apod., již si nemusíte pamatovat, kde jste skončili, protože to Word udělá za vás. Při opětovném otevření dokumentu vám zobrazí v pravé části okna malou informační bublinu a po klepnutí na ní okamžitě přejdete na místo, na kterém jste byli před posledním uzavřením dokumentu. Na první pohled se nejedná možná o důležitou funkci, ale pokud někdo s Wordem pracuje častěji, poměrně rychle zjistí, jak se bez této funkce mohl dříve vůbec obejít.

125.     Jak snadno uspořádat kapitoly v dokumentu?


Pomocí okna navigace (Ctrl+F) lze na první záložce nazvané Nadpisy lze obrazovat nadpisy jednotlivých kapitol a také s nimi velice snadno manipulovat. Pokud tedy zjistíte, že by se některá kapitola hodila ve vašem dokumentu na jiné místo, je toto nejsnadnější způsob, jak to provést. Stačí v seznamu kapitol chytit požadovanou kapitolu levým tlačítkem myši a přesunout ji na nové umístění. 

Žádné komentáře:

Okomentovat