121. Jak blogovat ve Wordu?
Se stále větší popularitou a rozšířením internetu si uživatelé
zakládají vlastní internetové deníky, tzv. blogy. Na nich pak světu sdělují
zážitky ze svého života apod. Word 2016 podporuje většinu nejznámějších
blogovacích služeb, jako jsou SharePoint, WordPress, Blogger apod. Stačí, když
klepnete na tlačítko Soubor – Sdílet –
Publikovat na blogu.
Word otevře stávající dokument v novém okně
s novými možnostmi na pásu karet a otevře průvodce pro propojení
s vaší blogovací službou, aby bylo možné z Wordu rovnou ukládat
příspěvky na blog.
122.
Jak upravit vlastnosti
dokumentu?
Veškeré vlastnosti dokumentu naleznete po klepnutí na tlačítko
Soubor – Informace v pravé
části zobrazeného okna. Na první pohled není zřejmé, že většinu uvedených
hodnot lze upravovat. Stačí, když na vybranou vlastnost klepnete levým
tlačítkem myši a zadáte požadovanou hodnotu.
123. Jak otevřít předchozí verzi dokumentu?
Mezi funkce Wordu patří i ukládání předchozích verzí
dokumentu. Výhodou je možnost se vrátit k verzi, s níž jste pracovali
např. před hodinou apod. Word automaticky ukládá změny a verze každých 10
minut, jestliže zjistí aktivitu/změnu dokumentu. To znamená, že pokud necháte
otevřený celý den na počítači dokument bez povšimnutí, tak se samozřejmě
každých 10 minut verze neukládá. Obnova předešlých verzí dokumentu je pak možná
v nabídce Soubor – Informace.
124. Jak poznat, kde jste naposledy skončili při psaní?
125. Jak snadno uspořádat kapitoly v dokumentu?
Pomocí okna navigace (Ctrl+F) lze na první záložce nazvané Nadpisy lze obrazovat nadpisy
jednotlivých kapitol a také s nimi velice snadno manipulovat. Pokud tedy
zjistíte, že by se některá kapitola hodila ve vašem dokumentu na jiné místo, je
toto nejsnadnější způsob, jak to provést. Stačí v seznamu kapitol chytit
požadovanou kapitolu levým tlačítkem myši a přesunout ji na nové umístění.
Žádné komentáře:
Okomentovat