26. Jaké jsou jednotlivé funkce Centra akcí?
Jak již z názvu vyplývá, Centrum akcí v sobě
sdružuje nejčastěji prováděné akce, které na svém zařízení děláte. Není tak
potřeba otevírat položky v Nastavení nebo Ovládacích panelech, vše je
možné udělat rovnou. Druhou, zásadní funkcí je zobrazení upozornění od různých
aplikací napříč celým systémem. Pojďme se tedy na ně společně podívat.
Režim tabletu – pokud zařízení disponuje dotykovou
obrazovkou, je možné pomocí této položky aktivovat režim tabletu, který
uzpůsobí prvky systému tak, aby lépe odpovídaly ovládání pomocí dotyku. V případě,
že se jedná o konvertibilní zařízení, u které ho je možné odpojit klávesnici,
tak se tento režim po odpojení aktivuje automaticky.
Připojit – slouží k připojení bezdrátových zvukových a
video přenosových adaptérů. Tato funkce se nejčastěji používá pro připojení
k adaptérům s technologií Miracast, která slouží pro bezdrátový
přenos obrazu a zvuku.
Poznámka – poměrně často je potřeba si na počítači dělat
rychlé poznámky. Někteří z nás k tomu využívají Poznámkový blok či
podobné aplikace. Ve Windows 10 je však tato funkce spojena s aplikací pro
poznámky přímo určenou – s aplikací OneNote. Jakmile tedy kliknete na
tento příkaz, spustí se aplikace OneNote a vy si tak rychle můžete udělat
vlastní poznámku. Výhodou je, že OneNote veškeré poznámky synchronizuje online
s úložištěm OneDrive a tak jsou tyto zápisky pro vás dostupné na
jakémkoliv zařízení, kde je internetový prohlížeč nebo aplikace OneNote.
Všechna nastavení – zobrazí nové prostředí pro nastavení a
konfiguraci systému. Oproti systému Windows 8 se ve Windows 10 zde nachází
mnohem více položek a funkcí, nově např. Windows Update a další.
Spořič baterie – aktivuje úsporný režim na zařízení
s baterií, která v případě potřeby umožňuje prodloužit její výdrž. Ve
výchozím nastavení je tento režim aktivován automaticky, pokud kapacita baterie
klesne pod 20 %.
Síť VPN – slouží pro snadné a rychle připojení
k virtuální podnikové síti (VPN)
Umístění – vypíná nebo zapíná možnost rozpoznání umístění
zařízení. To se může hodit například v aplikacích pro práci s mapu,
počasím nebo pro vyhledávací funkce.
Režim v letadle – umožňuje vypnout všechny bezdrátové
adaptéry, takže použití tohoto zařízení bude i v letadle bezpečné.
27. Jak změnit zobrazená nastavení v Centru akcí?
Výše uvedené příkazy jsou tím základním, co vám systém
Windows 10 po čisté instalaci nabídne. Je ale možné, že některá z nich
budete používat méně často nebo dokonce vůbec. Pak je tu tedy možno vybrané
rychlé přístupy k nastavení přeskupit tak, aby více odpovídaly vašim
potřebám. Stačí, když v Centru akcí klepnete na položku Všechna nastavení
a přejdete do položky Systém – Oznámení a akce. Zde si pak již můžete dle svých
potřeb upravit, jaké čtyři základní příkazy budou v prvním řádku matic
jednotlivých nastavení.
28. Jak změnit upozornění, která se budou v Centru akcí zobrazovat
Ve stejném místě jako v předchozím případě je pak možné
upřesnit, od jakých aplikací chcete nechat zobrazovat v Centru akcí
upozornění. Pokud například často pracujete s poštou, pak si můžete
například vypnout právě toto upozornění a nechat si tak prostor pro jiné
aplikace.
29. Jak rychle přistupovat k systémovým nástrojům?
V systému Windows 10 můžete velice rychle přistupovat
k pokročilým systémovým nástrojům pro upřesnění konfigurace systému. Stačí,
když klepnete pravým tlačítkem myši na tlačítko Start a zobrazí se tato nabídka.
V případě potřeby je možné ji vyvolat i pomocí klávesové zkratky Win+X.
30. Jak přesunout hlavní panel?
Hlavní panel se
zástupci, ikonami otevřených aplikací a oznamovací oblastí nemusí být vždy umístěn
na dolní hraně obrazovky. Pokud jej chcete přesunout nahoru, doprava nebo
doleva, stačí jej chytit levým tlačítkem myši na volném místě panelu a
přetáhnout na požadované místo. Pokud by vám tento postup nefungoval, ujistěte
se pomocí stisku pravého tlačítka myši na volné části panelu, že nemáte aktivní
funkci uzamknutí panelu.
Žádné komentáře:
Okomentovat