36. Jak vytvořit novou kartu?
Zajímavou funkcí je možnost vytvoření vlastní karty na pásu.
Pokud totiž z každé karty využíváte např. jeden až dva příkazy, je poměrně
obtěžující neustálé přepínání karet nebo hledání vybraného příkazu. Proto je
zde možnost vytvořit si kartu vlastní, pojmenovat si ji vlastním názvem a
umístit na ni libovolné příkazy z celé aplikace. Postup pro vytvoření nové
karty a přidání vlastních příkazů je následující:
1. Klikněte na nabídku Soubor
– Možnosti a v nabídce zvolte kategorii Přizpůsobit pás karet.
2. V otevřeném okně klikněte v pravé dolní části na tlačítko
Nová karta. V hierarchii karet se
vytvoří nová karta včetně jedné prázdné skupiny příkazů. Kliknutím na tlačítko Přejmenovat v dolní části okna máte
možnost si přejmenovat kartu i skupinu příkazů.
3. Pro přidání příkazů si v levém sloupci vyberte požadovaný
příkaz a kliknutím na tlačítko Přidat
mezi sloupci si přidejte příkaz přímo do zvolené skupiny. Všimněte si, že v
horní části levého sloupce si můžete vybrat kategorii příkazů, pro zobrazení
úplně všech příkazů dané aplikace zvolte možnost Všechny příkazy.
4. Po vložení požadovaných příkazů, přejmenování apod. stačí
kliknout na tlačítko OK, nová karta
bude vytvořena a zařazena mezi stávající karty na pás karet.
37. Jak si přizpůsobit panel nástrojů Rychlý přístup?
Panel nástrojů Rychlý
přístup slouží v sadě Microsoft Office k zobrazení nejčastěji používaných
prvků, funkcí a nabídek a najdete ho standardně v levém horním okraji aplikace
nad tlačítkem Soubor.
Protože každému uživateli vyhovuje jiné uspořádání příkazů,
můžete tento panel plně přizpůsobit svým požadavkům. Po kliknutí na šipku na
konci panelu na výběr máte buď nejběžnější příkazy (Nový, Otevřít...), které aktivujete kliknutím na jejich název, nebo
si můžete kliknutím na příkaz Další
příkazy vybrat ze všech příkazů dané aplikace.
38. Jak zobrazit podrobné vlastnosti dokumentu?
39. Jak uložit soubor na web?
Všechny
aplikace ve verzi 2016 podporují ukládání na webové úložiště společnosti
Microsoft s názvem OneDrive.
Pro využití této služby stačí mít zdarma dostupný účet Microsoft a můžete začít
tuto službu na adrese www.OneDrive.cz využívat. Ve webovém prostředí úložiště si můžete
vytvářet složky a podsložky a z aplikací sady Microsoft Office pak pomocí
nabídky Soubor – Uložit vaše
dokumenty rovnou na OneDrive uložit.
40. Jak zobrazit nápovědu systému Microsoft Office 2016?
Podrobnou nápovědu pro každou aplikaci zobrazíte
v nabídce Soubor – Nápověda
nebo po stisku klávesy F1. Nápověda
v systému Microsoft Office 2016 je velice úzce propojena s internetem
a portálem Office.com. Výhodou tohoto řešení je zejména aktuálnost
zobrazovaného obsahu.
Žádné komentáře:
Okomentovat