1. Integrace SkyDrive
SkyDrive je osobní datové online úložiště společnosti Microsoft, které je dostupné zdarma a nabízí úložiště v základní kapacitě 7GB, jež je možné rozšířit až o 200 GB. Na toto úložiště si můžete nahrát svoje veškeré dokumenty, soubory, fotky a další data a mít je tak zálohované online a dostupné z jakéhokoliv zařízení (tablet, telefon, notebook, počítač, televize), které je připojeno k internetu. Mimo to nabízí SkyDrive i webovou verzi známých aplikací Word, Excel, PowerPoint a OneNote. V předchozích verzích bylo možné k datům v tomto úložišti přistupovat jen přes webové rozhraní, případně si bylo zapotřebí doinstalovat desktopovou aplikaci, aby bylo možné k datům přistupovat i např. v prostředí aplikace Průzkumník. Pouze uživatelé Windows 8 mohli pak navíc využít vestavěnou moderní aplikaci SkyDrive. Ve Windows 8.1 je ale již součástí instalace zmiňovaný desktopový klient, který se automaticky integruje do systému, tj. i do Průzkumníka, a vy tak ihned po instalaci a přihlášení se svým účtem Microsoft máte možnost přístupu ke svým online datům. Výhodou pak je i možnost si vybrat složky, které chcete mít dostupné i offline, což znamená, že si nemusíte zabírat (někdy) drahocenné místo na svém zařízení.2. BYOD
Zkratka, s níž se budete setkávat čím dál častěji. Trend BYOD (Bring Your Own Device) se vyznačuje možností nosit do škol či firem své vlastní zařízení a právě na něm pracovat. Ponechme nyní stranou výhody pro jednu či druhou stranu a pojďme se podívat na tento trend technicky. Na první pohled stačí mít pouze dostatečnou infrastrukturu, ale jakmile chcete, aby cílová skupina na těchto zařízeních mohla skutečně pracovat, potřebuje mít přístup ke školním či firemním datům, zároveň IT správce musí mít možnost alespoň základní kontroly nad těmito zařízeními. A to je přesně to, co Windows 8.1 (zejména ve spojení s Windows Serverem 2012 R2) umožňují. Technologií a funkcí, které pomáhají konceptu BYOD stát se u vás skutečností a přínosem, je ve Windows 8.1 mnoho, pro stručnost uvádím jen jejich výčet. I průměrně zdatný IT správce si jejich význam a podstatu zjistí, a to např. zde.• Pracoviště (Workplace Join)
• Pracovní složky (Work Folders)
• Open MDM
• Mobile Device Management
• Web Application Proxy
• Vylepšení služeb pro vzdálenou plochu
• Podpora NFC
• Wi-Fi Direct Print
• Bezdrátový přenos obrazu Miracast