středa 24. srpna 2016

333 tipů pro Microsoft Office 2016 (91-95)

91.     Jak nastavit orientaci papíru?

Ve stejném umístění jako v předchozím tipu naleznete i možnost nastavení orientace papíru. V nabídce jsou formáty Na výšku a Na šířku. Pokud byste potřebovali, aby pouze část dokumentu nebo jen jedna stránka (např. s širokou tabulku) byla na šířku, je nutné dokument rozdělit do oddílů a příslušný oddíl naformátovat na šířku (nezávisle na zbytku dokumentu).

92.     Jak nastavit velikost papíru?

Velikost papíru se nastavuje ve stejné skupině jako v předchozích dvou tipech, výchozím nastavením je formát A4 (21cm x 29,7cm). Pozor na záměnu s formátem Letter, který se používá například v USA, ale má mírné odlišné rozměry.
 

93.     Jak vytvořit sloupce?


V dokumentu je možné používat tzv. sloupce, které znáte např. z novin. Často jsou sloupce (podobně jako tabulky) ve Wordu obávaným tématem, ale z následujících řádků uvidíte, že neoprávněně. Bez ohledu na to, jaký formát stránky je nastaven nebo jak je stránka orientována, je možné, aby na určitém úseku textu byly použity sloupce. Přitom počet sloupců, jejich šířku, čáru uprostřed a případné další parametry lze poměrně detailně nastavovat.
Při vytváření sloupců lze postupovat dvěma způsoby. Buď budou sloupce vytvořeny ještě předtím, než je napsán text. Ten bude do sloupců při psaní textu „natékat“. Anebo je možné vytvořit sloupce až poté, co již text existuje, a text do nich pouze „vložit“. Kterou z variant budete používat, záleží výhradně na zvyku, častější je ale vytvářet sloupce až po napsání textu.
Také v následujícím postupu bude zohledněna varianta vytváření sloupců, která předpokládá, že text je již napsán a pouze jej do sloupců „nalijeme“.
Při vytváření sloupců postupujte takto:
1. Označte do bloku text, který bude rozdělen do sloupců.
2. Na pásu karet klikněte na kartu Rozložení.
3. Ve skupině Vzhled stránky klikněte na Sloupce a v rozevírací nabídce vyberte požadovaný počet sloupců.
4. Text je rozdělen do sloupců.

94.     Jak vložit do dokumentu vodoznak?

V běžném životě nastanou určitě situace, kdy potřebujete označit celý dokument výrazným způsobem, ovšem text v dokumentu musí být stále čitelný. Může se například jednat o označení, že je dokument tajný, že se jedná pouze o kopii nebo že nesmí být kopírován. Je zřejmé, že přidat tyto informace někam do záhlaví a do zápatí nestačí a je potřeba je vložit přes celou stránku. Právě k tomuto účelu slouží vodoznak.

Při vkládání vodoznaku postupujte takto:
1. Na pásu karet klikněte na kartu Návrh.
2. Ve skupině Pozadí stránky klikněte na Vodoznak.
3. V nabídce klikněte na jeden z nabízených vodoznaků, případně klikněte na položku Vlastní vodoznak.
4. Word otevře okno Tištěný vodoznak, v něm nastavte potřebné údaje a klikněte na OK.
5. Vodoznak je vložen na každou stránku dokumentu.

95.     Jak nastavit barvu pozadí stránky?       


Nastavení barevného pozadí není často využívanou funkcí aplikace Word, nicméně v případě, že budete potřebovat jej nastavit, je nutné klepnout na kartě Návrh ve skupině Pozadí stránky na příkaz Barva stránky a zde si vybrat požadovanou barvu nebo další efekty výplní. 

Žádné komentáře:

Okomentovat